6 Eylül 2012 Perşembe

ÇOKLU ZEKA-MATEMATİK-MANTIKSAL ZEKA



 
 
 
 
 
 
 
 
MATEMATİK-MANTIKSAL ZEKA



 
 
 
 
 
 
 
Mantıksal Düşünen/Öğrenen

Özellikleri:

Soyut düşünme.

Tümevarım/tümdengelim.

Bilimsel düşünür. 

Kategorize etme / sınıflandırmada.

Formüllerle düşünme/çalışma.

İlişkisel düşünmeyi, problem çözmeyi mantık yürütmeyi sever.

İlişkileri, örüntüleri yakalama peşindedir.  

Gruplayıp, sıralayıp ve soyutlayıp öğrenir.

Deneysel çalışmalara ilgi duyar

Soru sormaya bayılır.

MATEMATİK-MANTIKSAL ZEKA


Daha çok sayısal hesaplamalar ve rakamlarla uğraşma yaygındır.

Soyut kavramları ilişkilendirmede başarılıdırlar.

Problemlere mantıksal yaklaşımlar hakimdir.

Olayları sebep-sonuç ilişkileri içinde kavrarlar.

Aşırı bir merak duygusu hakimdir. Deneyler, araştırmalar ile daha iyi öğrenirler.

Dama, satranç gibi olaylara meyillidirler.

Bilimsel mesleklere yöneltilmelidirler.

Pythagoras,Isaac Newton, Stephen Hawking.Leonordo da Vinci, Mimar Sinan,Takiyüddin Efendi,A.Einstein,R.Descartes… T.Edison,H.Ford,S.Honda.Thales…Sokrates…Farabi

 



MANTIKSAL MATEMATİK Z.

 

Sayılarla düşünme,hesaplama,sonuç çıkarma,mantıksal ilişkiler kurma,problem çözme,eleştirisel düşünme,sayılar,geometrik şekiller gibi soyut sembollerle tanışma, bilginin parçaları arasındaki ilişkiler kurma becerisi.

ÖZELLİKLERİ

Nesnelerin nasıl çalıştığına dair sorular sorar.

Hızlı bir şekilde zihinsel matematik işlemler yapar.

Öğrenme yolları:

Zeka oyunları

Akıl yürüterek ,soyut modelleri tasarlayarak sayılarla düşünerek,ilişkileri ve bağlantıları kurgulatarak öğrenme

 

Meslek alanları:

Mühendis,muhasebeci,bilim adamı,bilgisayar,fen bilimleri,felsefe…

 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Çocuk Gelişimi Copyright © 2009 Flower Garden Ipietoon tarafından Tadpole's Notez i�in dizayn edildi. Çiçek resmi: Dapino Türkçe Tam Bir Blog