2 Eylül 2012 Pazar

ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA OYUN



 








ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA OYUN




Zihin engelli çocuklar engelin derecesine bağlı olarak gelişim alanlarında bazı gecikme ve yetersizliklere sahip olmaları nedeniyle, oyun gelişim aşamalarında da yaşıtlarına göre farklılıklar göstermektedirler. Normal çocuklar oyun becerilerini çok az bir yardımla ya da çevrelerinde oynanan  oyunları model alarak öğrenirken, zihin engelli çocuklar ise, yetişkin tarafından hazırlanan yapılandırılmış oyun ortamlarına gereksinim duymaktadırlar.

Yapılandırılmış oyun ortamlarında öncelikle zihin engelli çocukların yaşı ve gelişimsel düzeyi dikkate alınır. Oyun becerileri basitten karmaşığa doğru sıralanarak, her bir beceri sistematik öğrenme ortamlarında zihin engelli çocuklara öğretilir.

Zihin engelli çocuklar, öğrenme ortamlarında yaşadıkları başarısızlıklardan olumsuz etkilenirken, oyun sırasında yaptığı hataların başarısızlık olmadığını sadece oyunun bir parçası olduğunu düşünmektedirler. Bu nedenle oyun becerilerinin öğretimi, erken eğitim programının en önemli parçasını oluşturmaktadır.

Zihin engelli çocuklar yaşlarının ilerlemesi ve aldıkları eğitimle birlikte, tek başına oyundan işbirlikçi oyuna doğru bir geçiş gösterdikleri, basit düzeyde oyun oynama davranışlarının azalıp, daha karmaşık oyun davranışlarının arttığı görülmektedir. 

Zihin Engelli Çocuklara Oyun Becerilerinin Öğretiminde Yetişkinin Rolü

      İlk olarak hangi oyun becerilerinin öğretileceğine karar verilmesidir.

      Öğretime, çocuğun yapabileceği bir beceri ile başlanmalıdır.

      Oyun esnasında çocuğun hoşlanabileceği pekiştireçlerden yararlanılmalıdır.

      Eğitim ortamı hazırlanmalıdır.

      Oyunun basitleştirilmesi için basit yönergeler verilmelidir.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Çocuk Gelişimi Copyright © 2009 Flower Garden Ipietoon tarafından Tadpole's Notez i�in dizayn edildi. Çiçek resmi: Dapino Türkçe Tam Bir Blog